Mantenimiento programado (scheduled maintenance) el
Start
Data
Species / subspecies
Gallery
Taxonomy
Taxonomy report
Documents
Territorial analysis
Statistics
Biota
Financing
Rules of use
Help
Info
About
Contact us
Start
Species
File
Acmaeodera guayarmina
Volkovitsh & Liberto, 2002
A07675
Valid
File
Taxonomy / Sub nomine
Taxonomy
References
Ref
All
Greater than
Smaller than
Equal to
Between
Sensitive data has been suppressed in some of the selected layers.
Loading distribution of the species
No data is returned for being a robot
There is no distribution data for the species
Endemicity
Canarias
Macaronesia
Gender
Do not
Do not
Species
Yes
Yes
Subspecies
-
-
Caption
Secure land presence
Doubtful, equivocal presence or extinction
Translocated species
Secure marine presence (>200m)
Categories of origin
Documento que asigna categorías de origen para Artrópodos y Moluscos.
Caption
Secure land presence
Doubtful, equivocal presence or extinction
Translocated species
Secure marine presence (>200m)
Taxonomy
Kingdom:
Metazoa
Edge:
Arthropoda
Lessons:
Hexapoda
Order:
Coleoptera
Family:
Buprestidae
Gender:
Acmaeodera
Species:
Acmaeodera guayarmina
Volkovitsh & Liberto, 2002
The taxon has been validated according to document
A00156
5
results
Authors
Year
A00156
Documento que asigna la categoría de validación del taxón para las especies de invertebrados artrópodos de Canarias.
Consejo Asesor Taxonómico
1999, Unpublished study
A02101
A new species of Acmaeodera Eschscholtz, 1829 from Gran Canaria and Tenerife and notes on Acmaeodera (Acmaeotethya) cisti Wollaston, 1862 (Coleoptera, Buprestidae).
Volkovitsh, M. G., Liberto, A.
2002, Publication
A02155
Documento que asigna categorías de origen para Artrópodos y Moluscos.
García-Ramírez, A., Martín-González, E.
2003, Expert reference
D03261
Tardigrada, Pseudoescorpiones, Chilopoda, Diplopoda, Pauropoda, Symphyla y Coleoptera. En: Lista de especies silvestres terrestres y marinas de Canarias. 2018.
Oromí, P.
2018, Unpublished study
P02769
Resolución del Director General de Lucha Contra el Cambio Climático y Medio Ambiente por la que se autoriza el uso de especies protegidas de fauna silvestre en la Comunidad Autónoma de Canarias, al Grupo de Investigación “Sistemática, Biogeografía y Evolución de Artrópodos de Canarias” del Departamento de Biología Animal, Edafología y Geología de la Universidad de La Laguna, para la prospección y colecta de ejemplares de artrópodos terrestres en el archipiélago canario, con el fin de profundizar en el conocimiento científico de la fauna artrópoda terrestre de Canarias así como llevar a cabo muestreos didácticos en prácticas de campo con alumnos de la Facultad de Ciencias. Nº Ref. Expte. 8-2023/0203125054.
Ruiz, C., Macías-Hernández, N, Báez, M., Oromí, P., La Roche, F., Hernández-Teixidor, D., Pérez-Delgado, A.J., Suárez, D., Santos, I., García Pérez, J., Lugo, D., Peña-Tejera, G., Pérez-Gil, M., Schmitt, T., Polidori, C.
2023, Expert reference